– Thuisafgehaald wordt Thuisgekookt

Thuisafgehaald laat weten:
“We merken al een tijd dat onze naam de lading niet meer dekt. De afgelopen jaren zijn we ons steeds meer gaan inzetten voor kwetsbare doelgroepen. Hier horen nieuwe diensten bij, zoals bijvoorbeeld de abonnementen waarbij we een vaste thuiskok zoeken die precies bij iemands’ dieetwensen, karakter en passies past en waarbij de maaltijden vaak ook worden thuisgebracht.

In het afgelopen jaar bevond 80% van de mensen die wij via Thuisafgehaald hielpen zich in een kwetsbare positie. Mede hierdoor werd ruim 55% van de maaltijden thuisgebracht. Als we ons verhaal vertelden hoorden we juist van die doelgroep vaak al voor we begonnen: “Laat maar, ik kan niet meer afhalen, dus het is niet voor mij!”. Dat is natuurlijk juist wat we niet willen; de doelgroep moet meteen begrijpen dat dit iets is wat hen kan helpen.

Na heel veel overleg en brainstormen is het zo ver, wij veranderen onze naam naar Thuisgekookt. Een naam die zowel het halen als brengen van maaltijden omvat én waardoor iedereen zich aangesproken voelt. Of je nu thuiskok bent, afhaler van losse maaltijden of van een abonnement waarbij een thuiskok 1x per week een versgekookte maaltijd bij je langs komt brengen. 

Thuisgekookt gaat niet alleen om het delen van eten maar vooral ook om het delen van een ontmoeting. Deze twee dingen staan daarom centraal in het logo. “Aandacht voor eten en steun voor elkaar”, dat is Thuisgekookt.”

Goed om te weten: ook als je naar de oude website gaat, kom je goed terecht. www.thuisafgehaald.nl en www.thuisgekookt.nl brengt je op dezelfde website.

Ingezonden door Carolien van den Handel.